Bakom Kulisserna

Det blev en härlig dag i stallet idag! Riktig sommarvärme bjöds det på och två väldigt klängiga pållar som ville bli borstade. Tji fick dom, för det blev vars en dusch dessutom! Ida skötte sej hyfsat bra, hon var mest intresserad av att stå och glo på granngårdens islänningar, men lilla Lina har alltid varit kinkig med vatten, men med massor av beröm och godis stod hon faktiskt riktigt fint till slut.

När jag skulle sätta igång vattenslangen först så blev jag så förargad för duschmunstycket fungerade inte som det skulle. Till slut tog jag av det och ja, det var ju ett rejält stopp i slangen! Jag skrattade så jag fick ont i magen när ‘stoppet’ puttades ut av vattentrycket – en salamander! Ja, en ödla alltså! Man kan väl inte annat än älska livet på landet?

Lina fick på sej sin nya ‘fånggrimma’ också. Efter två försök med GreenGuard varav en blev helt förstörd (dom sitter dåligt, ger skav, stor risk att den hamnar fel på en kinkig pålle som är expert på att ta av sej grimma) insåg vi att något annat behövs, och jag hitta den grimma med munkorg som jag tror kommer fungera mycket bättre. Bra rum att gapa och dricka går utmärkt, gluggar för bete att komma igenom… Men hur ser den ut på! Hannibal Lecter eller Lina, vem är vem?! Kan ju avslöja att denna lilla madame har ett humör som inte är långt ifrån den berömda kannibalen alla gånger…

 

Idag invigdes även ett par nya ridbyxor, men jag såg ut så här efter två timmar med ridstövlar på. Aj! Jag har inte alls tjocka vader men fy vad mina stövlar sitter åt! Det är ett par CRW jag köpte får några år sedan med dragkedja bak och lite resår, men det hjälper inte mycket uppenbarligen. Jag har dessutom väldigt höga vrister så jag har svårt att hitta stövlar som sitter bra, får jag tag på några som sitter utan att strypa foten och som inte är helt omöjliga att få på och av ska jag vara glad liksom. Förr red jag alltid i skor och shortchaps men jag tycker ju att det är så snyggt med stövlar!

Lämna gärna en kommentar!

