Smart förvaring är säker förvaring

Smart förvaring handlar inte bara om de praktiska aspekterna som att du ska veta var allting är och skydda det från damm och smuts, utan det är också en del i säkerheten i stallet. Att ha saker hängande i passage och på en boxvägg så här hade jag personligen försökt undvika i mitt eget stall, även om det kanske är lättare för att komma åt sakerna snabbt. Hur bred en stallgång än är så kan en häst kasta sej och hamna rakt in i alla dessa attiraljer på bilden.

Förvaring kan man ju dessutom göra till ett roligt projekt, och har man följt den här bloggen lite så hoppas jag att man fått en hel del inspiration i ämnet. Be gärna om råd och tips för specifik förvaring så gör jag ett inlägg med just det i fokus.
Hur tänker ni själva kring säkerheten i stallet? Har ni era pryttlar framme så här eller ni har allting undanstoppat på ett säkert sätt?

One thought on “Smart förvaring är säker förvaring

  1. Jag har allt utom grimma+grimskaft i sadelkammaren (som hästarna inte kan komma åt, men är i anslutning till stallgången). Grimmorna + grimskaft har jag hängandes högt upp i stallgången, för att undvika att de är i farozon när man har häst på stallgången. :)

Lämna gärna en kommentar!

