Matchat läder

Jag älskar ton i ton, monokromt, minimalistiskt! En svart häst med helt svart utrustning, en fux med ljusbrunt läder, det är himla snyggt när det görs rätt!

Färgen på ens läder styrs, vågar jag påstå, så gott som alltid av sadeln, eftersom efter den är det dyraste enskilda inköpet man många gånger gör när det gäller hästens utrustning. Om man har en svart sadel men drömmer om en brun är det bara att bita i det sura äpplet om man inte har råd att köpa en ny, för att mismatcha färgen på träns och sadel är inte särskilt snyggt! Jag har än så länge aldrig sett ett lyckat försök till mismatchning.

20120414-085911.jpg

20120414-090233.jpg

6 thoughts on “Matchat läder

    • Hej Mikaela! På länken du skickade har din ponny vad som ser ut som samma remontnosgrimma på alla bilderna, ville du att jag ska jämföra med någon annan?

    • Ja, jag har ju sett visningsträns i läder i både vitt, orange, ljusblått och tom rosa! Det är väl dock vanligare i USA kan jag tro, men om jag inte misminner mej så finns det ett par ställen i Sverige där du kan få träns uppsydda på beställning, och då är inte steget långt till ett eget vitt träns. Fast nästa fråga blir ju oundvikligen: sadeln då? ;)

  1. Så sant som det är sagt! Jag skulle helst vilja ha brunt läder till min pålle, han passar ungefär lika bra i svart som brunt, men tycker bara det är så läckert med snyggt slitet brunt läder. :D Tyvärr är det min mamma som har sista ordet med sådant, och eftersom det var fult att ha brunt läder när hon först fick egen häst så har hon fortfarande det hårt inpräntat i skallen.. :(

    Sv: Håller med.. Hon ser lite – eh – sammanbiten ut. Till skillnad från henne skulle ajg nog bara sitta och tok-le om jag fick rida en sådan fining!

    • Oj, helt plötsligt är jag glad att min mammas hästinresse inte räcker längre än att mata dom med morötter och anmärka på hur len mulen är haha! Jag bestämmer själv över allt!

Lämna gärna en kommentar!

