En man på frammarch

Ridkillar är inget jag har sett mycket av under mina yngre dagar på ridskolan, en liten kille, som självklart hade en egen ponny som kördes till ridskolan varje lektion, det var allt. Är det något generellt att killar som rider gör inte det på ridskola utan har föräldrar med hästar?

Jag hyser dock förhoppningar om att få in en ridkille i mitt liv – min egen man! Det var en väldig massa år sedan men jag har lyckats slänga upp honom på hästen en gång! Nu har han börjat visa tecken på ett genuint intresse att börja rida och jag är självklart helt lyrisk! Tanken på att om ett år kunna rida ut ihop och ta en galopp? Underbart!
Tills vädret blir bättre och marken torkar upp får han dock läsa nybörjarböcker om hästar innan han får börja sitta upp, medan jag börjar planera hans ridoutfits, i sann ridfru anda, hihi!

Kofta från Lyle & Scott, ridbyxor från Horze

Lämna gärna en kommentar!

