En liten hemlis och Bakom Kulisserna

Om ett par dagar kommer jag presentera en kul nyhet på bloggen, hoppas ni kommer gilla det! Jag vill gärna utveckla bloggen hela tiden, och alla och envar är när som helst välkommen att ge tips, feedback och kritik! Mejla mej på dequine @ live.se om du vill dela med dej av dina tankar eller samarbeta!

I Måndags  hade jag en mysdag med min gamla skruttpålla Ida och fick bland annat ge hennes ansikte en omgång. En renskrubbad hink full med varmt vatten och lite mjuka svampar gick åt för att tvätta hennes nåds huvud lite grand. Ögonen går bra, näsborrarna kan hon acceptera men öronen, icke! Hon har alltid varit väldigt kinkig med sina öron och jag undrar om dom var stygga mot henne när hon var i travträning och drog henne i öronen? Hon har väldigt stora fula öron (mer älg en häst hihi),och jag försöker alltid vara snabb och försiktig när jag tränsar henne, men det bortre örat stryker alltid med lite grand, hur försiktig jag än försöker vara. Någon som har lite bre tips för hästar med känsliga öron får gärna dela med sej!

Pappa och Ida, för några år sedan.

 

 

One thought on “En liten hemlis och Bakom Kulisserna

  1. Lite krånligt kanske, men jag vet de som kopplar bort bettet på ena sidan, lägger på nackstycket och sedan trär in bettet i munnen och fäster det igen. Om man har snabbknäppen kanske? Då kan man trä in öronen utan att komma åt dem

Lämna gärna en kommentar!

