Ska vi leka Stereotyper?

Fritt översatt från internet. Ta det nu med en stor nypa salt, det här postas med kärlek! ♥

Du där, hästtjejen, kan du byta den här lampan åt mej?

Distansryttaren: Va, glödlampa? Hörrudu, jag försöker faktiskt mäta min hästs puls/andningsfrekvens/vätskebalans här. När det är gjort, har jag 10 mil till att rida innan jag ens kommer tänka på tanken att byta någon himla glödlampa. Fast det är klart, kan det hjälpa min konditions tränings på något sätt…?

Dressyrdivan: Vem, jag? Byta en glödlampa? Skojar du? Du kan inte mena att jag ska göra en sån simpel sak. Byt den själv. Och du, tvätta händerna när du är klar. Kära nån.

Klassisk dressyrdrottning: Dylika saker kan inte stressas fram, utan man måste närma sej det sakta, med stort tålamod och lyhördhet gentemot principer och läror de stora mästarna lagt grunden till, annars kommer glödlampan aldrig nå sin sanna potential, utan kommer för alltid vara en skugga av sej själv. Använd aldrig, aldrig någon form av verktyg för att byta en glödlampa. Det är en skymf mot allt vad klassisk glödlampslära heter.

Fälttävlaren: Hmm, ja, så fort min brutna arm slipper den här mitellan jag fick efter att ha krockat med en mur under terrängritten senast så ska jag byta den. Under tiden så får du leva med mörkret. Det är bra för dej, du kan behöva tuffa till dej. Skaffa lite hår på bröstet.  Det är ändå bara högfärdiga dressyrdivor som behöver ljus!

Hopparen: Varför i hela fridens namn skulle du behöva byta en glödlampa för? Alla vet väl att själva solen lyser ur mitt arsle? När jag hoppar bländar jag ju praktiskt taget publiken!

Silverskeden: *tittar sej runt omkring* Det är väl skötarnas jobb att göra sånt? Jag menar, hur skulle annars mina sex svindyra halvblod få sina manar flätade om det inte vore för dom? Och om jag nu MÅSTE byta lampan, då får min tränare klättra upp först och kolla så att stegen är säker. Och skötaren får hålla stegen när jag klättrar upp. Och sen borsta rent mina stövlar så att dom inte blir dammiga.

NH dyrkaren: Du måste få glödlampan att respektera dej, så att den ser dej som ledare, genom att använda ”Glödlamps Dynamik” (endast 999:- i på min webshop). När du väl åstadkommit ledarskapet, kommer du att upptäcka att du behöver inte byta glödlampan alls, för den kommer, med lite trugande från dej (med hjälp av den patenterade ”Glödlamps Dynamik”, designat av mej, 999:-, för 499:- extra så får du en instruktionsvideo på köpet!)  bete sej som den perfekta glödlampan!

Skogsmulle: Måste man ha en lampa? Det trodde inte jag, det är väl bara för tävlingsryttare? Jag har en pannlampa jag köpt på netto, den är jättebra!

2 thoughts on “Ska vi leka Stereotyper?

Lämna gärna en kommentar!

