En hästmänniskas sovrum

Vi startar dagen med lite mer inredningsinspiration för hästfolk. Ni kanske undrar hur jag väljer ut bilder till just inredningsinläggen? Det handlar om en att få en känsla för inredningen som jag förknippar med hästliv, att hitta referenserna. Förra inlägget handlade om grön vårhagar, den här gången handlade det om vilka associationer jag får av bilderna. Det första här under är det strukturerna, lin och grov bomull som för mina tankar till gamla stall och hästfiltar.

Den andre är det rutorna och den kaxiga zebramattan som för mej att tänka på den klassiska brittiska country livstilen, men uppblandat med den attityd som kommer av att vara tvungen och skyffla runt på 600 kilo som om man tror att man är något.

Den sista är den asketiska, h*n som lägger all sin energi. alla sina pengar i stallet och som är lite brutal mot sej själv, men det är en uppoffring som passar personen, och h*n inreder sitt sovrum enkelt men med nöje.

Har ni några tankar kring inredning? Är det svårt, lätt? Vilken stil gillar du?

5 thoughts on “En hästmänniskas sovrum

  1. Jag tycker att det är väldigt svårt att få det mysigt hemma med rätt prylar. Möblerna är det inga problem med, men prylarna så som kuddar, filtar, gardiner och dyl…. svårt!
    Gillar dina inredningsinlägg både de för stallet och hemmet, finner mycket inspiration :)

    • Det bästa rådet jag kan ge dej med prylarna är att dels bestämma dej för en röd tråd – välj gärna ut en bild som du älskar stilen på och ha den som ledstjärna när du ska inreda. Det andra rådet är spara ihop några tusenlappar och köpa så mycket som möjligt samtidigt, då är det lättare att ”få ihop det”!

  2. Haha, jag skrattade gott när jag läste detta inlägg, så roligt och träffsäkert :) Du har en superbra blogg med massor av inspiration, förstår inte hur du hinner hitta allt och dessutom dela med dig :) Så kul att läsa, fortsätt så! (Var det förresten du som köpte ett blått Scapaschabrak av mig?)

Lämna gärna en kommentar!

