Det hänger på detaljerna

Hade ju utlovat första delen i min stilguide idag, men jag är envist förkyld och orkar helt enkelt inte ta tag i det idag – och det är ett projekt som jag vill göra ordentligt  och inte bara slänga ihop något. Förhoppningsvis kommer det inlägget upp på Fredag istället

 

Tänkte istället ta lite snabba snyggtips till stallet! Även om man har världens snyggaste stallinredning så ser det trist ut om det inte är städat, och om saker är trasiga, men det är ju självklart. Men oavsett om man har ett lyxigt modulstall eller ett mysigt hemmabyggt så kan man lägga lite extra krut på detaljerna. Istället för dom där fula ryktlådorna i plast (jag har ännu inte sett en enda snygg ryktlåda på 17 år), de grälla plasthinkarna för foder, så kan man investera i något lite dyrare, men också snyggare. Murarhinkar, vanliga svarta murarhinkar. Ja, jag tycke rfaktiskt dte är finare med svart hink än en ryktlåda. Dom är rejäla, går inte sönder i första taget, inte ens efter att ha fått sej en käftsmäll av en bakhov, stilrena utan en massa tjafs och störande färger. Jag har mina ryktborstar i en sådan, och även en jag samlar benskydd i. Hur bra som helst.

Men om jag skulle uppgradera hade jag köpt några sådana här i rostfritt stål. Snacka om läckert! Dom finns på Bole.nu, i flera olika storlekar och funkar både att ha foder i och som rykthink! Kolla även in den läckra foderskopan!

Tänk på att inte ha massor av olika färger och sorter av hinkar – välj en sort, köp ett större antal! Bara en sådan enkel sak gör att ett stall ser renare och snyggare ut.

Lämna gärna en kommentar!

