Sugen på ett porträtt av din häst?

Jag gör digitala målningar av din häst på beställning! Nu var det rätt längesen jag gjorde denna typ av beställningar så jag kommer göra två stycken för halva priset för att bygga på min gamla portfolio! Först till kvarn gäller – lämna en kommentar på detta inlägg med din mejladress så kontaktar jag dej snart. Nedan finner ni tre äldre målningar som exempel.

 

Ordinarie pris

Helfigur – 1900:- (vit, svart eller diskret bakgrund, som i exempel ovan )

Byst – 1500:-

Reducerat pris 

Helfigur – 1000:- (vit, svart eller diskret bakgrund, som i exempel ovan)

Byst – 700:-

Frågor och Svar

Vad menas med digital?  — Jag målar bilderna i ett mjukvaruprogram som de flesta känner till, Addobe Photoshop. Programmet är i grunden till för avancerad bildredigering men har med årens utveckling även blivit ett uppskattad ritprogram bland illustratörer. Till min hjälp har jag även en så kallad ritplatta (Wacom Intuos 3) – en digital penna kan man kalla det.

Hur gör du en målning?   — Jag börjar med ”ett vitt papper”, alltså ett tomt dokument i datorn. Jag skissar först upp grunden, och sedan börjar själva måleri processen! Det är inte exakt som måleri IRL, men resultatet blir absolut raffinerat. Jag måste dock ha ett referensfoto att utgå ifrån!

Om bilden är digital, får jag då inget fysiskt verk i min hand? — Jo absolut! Det ingår alltid en print på din målning, upp till storlek A3. Du får även en jpg version i begränsad storlek.

Jag vill ha något i en annan sorts stil? — Be mej kontakta dej så diskuterar vi det! Lämna en kommentar i det här inlägget så kontaktar jag dej.

Hur betalar jag? — Överföring till mitt bankkonto. När vi spikat beställningen betalar du halva summan. När jag kommit halvvägs betalar du resten.

Vad händer om jag inte är nöjd? Vi har hela tiden en dialog där jag skickar bilder av din pågående målning, då har du tillfälle att komma med synpunkter under resans gång så att du ska bli nöjd i slutändan.

Hur lång tid tar det innan min bild är klar? — Mellan 4 och 8 veckor ungefär, (med reservation för försening,) beroende på hur mitt liv i övrigt ser ut! Jag har jobb, blogg och häst att ta hand också!

Faller det här väl ut kommer jag kunna erbjuda inramningar och canvastryck längre fram. Sprid gärna ordet till andra! Har du fler frågor? Kommentera!

Vill du se mer av mina bilder? Kolla här.

6 thoughts on “Sugen på ett porträtt av din häst?

  1. Pingback: Vad vill ni tävla om? | D'equine

    • Oh, tackar! I gengäld är jag sjukt rostig med blyerts, var längesedan jag satt timtals med en blyertsteckning! Kika lite på dina teckningar snabbt nu, väldigt fint!

Lämna gärna en kommentar!

